Thursday, October 15, 2015

Adakah anda SERIUS nak bekerja hanya dari rumah?


Anda akan dibayar berdasarkan kepada kepakaran anda. Bagi majikan, apa yang lebih penting sekali ialah kemahiran dan skil anda.


Berbeza dengan kerja swasta ataupun kerja kerajaan. Kadang-kadang kita turut dinilai berdasarkan kepada rupa paras dan juga penampilan kita. 


Ok contohnya dia macam ni, kalau kita mohon pekerjaan sebagai seorang penyampai berita misalnya. Antara kritiria yang akan dilihat antaranya ialah dari segi rupa paras dan juga penampilan. 


Adakahh si pemohon berpewatakan menarik ataupun tidak? Obviously, untuk kerja-kerja yang perlu berhadapan dengan orang ramai, memang kena ada perwatakan yang menarik. 


Sebenarnya kan, mungkin tanpa disedari ada juga sesetengah syarikat yang akan ambil pekerja berpandukan kepada rupa. Lebih-lebih lagi untuk kerja-kerja yang tidaklah begitu memainkan peranan yang sangat penting dalam organisasi. 


Atau dengan kata lain, kerja-kerja pengurusan dan admin. 


Rupa paras tak menentukan sama ada seseorang pekerja itu mampu untuk beri hasil kerja yang baik, akan tetapi ada juga majikan yang cenderung untuk ambil pekerja yang cantik-cantik sahaja. 


Kita tak nak cerita secara details sangat tentang peraturan tak rasmi ini. Apa yang lebih penting sekarang ni ialah, adakah anda serius nak bekerja dari rumah?

http://www.sabreehussin.com/jobdirumah




Berita baik untuk anda yang nak bekerja hanya dari rumah, bakal majikan tak kisah pun bagaimana rupa paras anda, sebabnya yang penting, anda mempunyai set kemahiran yang diperlukan untuk menyiapkan sesuatu tugasan yang diberikan.


Disebabkan ramai sebenarnya yang berhasrat untuk bekerja hanya dari rumah dan dapat melihat anak-anak membesar didepan mata, maka panduan jobdirumah inipun terhasil. 


Boleh baca: Review Panduan jobdirumah


Tanpa ingin menafikan wujudnya banyak laman-laman web scammer yang menipu pembelinya dengan janji-janji palsu, namun jobdirumah ini adalah salah satu laman web yang boleh dipercayai. 


Mereka menyediakan panduan dan latihan untuk membantu anda bekerja dari rumah. Jadi kali ini, anda dapat fokus pada kerja-kerja yang memang real dan membayar ahlinya. Bukannya kerja-kerja yang sebenarnya anda tak akan dibayar. 


Dari pengalaman saya sendiri bekerja dari rumah. Saya memilih untuk menjadi penulis iklan untuk majikan di Malaysia. Tugas saya pun mudah sahaja iaitu menyediakan set iklan untuk bantu majikan mendapatkan jualan. 


Sebenarnya cara saya bekerja ini juga diilhamkan daripada modul jobdirumah yang saya pernah beli sebelum ini. Anda tak semestinya kena follow 100% apa yang diajarkan dalam tu. 


Untuk peringkat permulaan, jika anda masih belum ada idea lagi macam mana nak bekerja hanya dari rumah, itu saya galakkan anda ikuti modul dan langkah-langkah yang diterangkan. 


Later on, bila anda dah faham, saya percaya anda juga mampu untuk bekerja dari rumah mengikut cara dan kesesuaian anda. 


Apa pun, sebelum kita cerita lebih panjang lagi tentang topik ini, dapatkan dulu panduan jobdirumah disini.


Karier anda untuk bekerja dari rumah bermula di sini! 


 


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...