Sunday, October 18, 2015

Bekerja dari rumah dengan jobdirumah bukan berniaga dari rumah


Ramai yang keliru, apabila kali pertama mendengar tentang peluang buat duit dengan pihak Jobdirumah. Walaupun keliru, perasaan teruja dan ingin tahu itu tetap ada jugak. 


Adakah apa yang ditawarkan oleh pihak jobdirumah ni sebenarnya sama sahaja dengan lain-lain laman web yang menjanjikan peluang pekerjaan, tetapi akhirnya kesudahannya hanya akan berasa tertipu semata-mata. 


Ini lah yang biasa akan jadi kalau kita tak sanggup nak membaca. Maklumlah, kalau kita lihat di laman web jobdirumah itu sendiri, memang agak panjang penerangan yang diberikan. Kalau tak baca dengan tekun, memang kesudahannya kita tak akan faham. 


Majoriti hanya berminat dengan jawapan bagi persoalan, "macam mana proses buat duit dengan jobdirumah?" 


Berbanding untuk meluangkan masa untuk fahami betul-betul, apa sebenarnya yang bakal dan perlu dilakukan sebelum boleh buat duit dengan jobdirumah.


Sebenarnya, laman web jobdirumah ini menawarkan modul pembelajaran untuk menerangkan dan melatih anda untuk bekerja dari rumah. 


Orang kata, bekerja dari rumah sekarang ni adalah suatu trend. Pada saya, ia bukannya satu trend, sebaliknya adalah satu keperluan. Lebih-lebih lagi buat mereka yang pendapatan masih lagi tak cukup jika nak bandingkan dengan perbelanjaan. 


Jadi kat sini, sebagai menjawab persoalan sesetengah pihak yang masih lagi belum jelas, jika anda ingin bekerja dari rumah menerusi platform yang disediakan oleh pihak jobdirumah, anda tak perlu jual apa-apa barang. 


Program jobdirumah itu sendiri sebenarnya adalah program latihan yang menyediakan anda modul-modul pembelajaran untuk bekerja dari rumah. 


Anda join pihak jobdirumah, seterusnya anda akan dapat akses kepada material pembelajaran. 


Langkah seterusnya adalah untuk anda ambil tindakan dan buat seperti yang diajarkan.


Selepas anda dah mahir, dan dah benar-benar faham bagaimana cara bekerja dari rumah yang sebenarnya, barulah anda apply untuk dapatkan pekerjaan. 


Sama ada anda nak bekerja sebagai penterjemah, tukang semak ejaan (proof read), data entry dan sebagainya. Ia terpulang kepada anda. Pihak jobdirumah telahpun berikan latihan dan bimbingan, cuma terpulang pada anda untuk ikut ataupun tidak tunjuk ajar dari mereka. 


Adakah perlu buat sebarang jualan? 


Sebenarnya konsep cari pekerjaan secara online tak banyak beza dengan cari kerja offline. ANDA TETAP PERLU ADA KEMAHIRAN MENJUAL. 


Anda menjual kemahiran dan kepakaran anda. Bakal majikan perlu lihat diri anda adalah seorang yang benar-benar ada skil dan kepakaran untuk menyiapkan suatu tugasan, barulah anda akan diterima bekerja. 


Jangan fikir, kerja dari rumah ini seperti "anda rasa nak kerja, anda kerja, kalau tak nak boleh blah..." 


Ini pekerjaan yang serius. Kalau saya jadi majikan, saya juga tak mahu upah pekerja yang macam tu. 


Kemahiran jualan, jika tak banyak at least sedikit perlu ada. Sekurang-kurangnya, anda perlu tahu, macam mana nak hasilkan online resume dan profil yang buatkan bakal majikan tak teragak-agak untuk ambik orang macam anda untuk bekerja. 


Nak tau macam mana tips dia? Nantilah saya ceritakan. Kalau nak penerangan yang lebih padat dan lengkap, dapatkan sahaja disini



 

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...