Monday, March 14, 2016

Deklarasi rakyat dan jobdirumah


Rasanya macam dah lama sangat pulak tak update blog ni. Sebenarnya kalau ikutkan hati, memang saya nak update blog ni setiap hari. 


Memang ada terlalu banyak yang saya nak kongsikan kepada para pembaca sekalian tentang peluang nak buat duit di laman web jobdirumah.


Tapi itu la... saya kadang-kadang tak perasan yang saya terlupa nak bukak laman web ni. 


Saya terlalu sibuk menulis tentang perkara lain, sampaikan boleh tertinggal tentang Jobdirumah ni. 


Inilah cabarannya bila ada banyak blog. Komitmen saya perlu dibahagi-bahagikan antara satu blog dengan blog yang lain. 


Lagi-lagi baru-baru ni, saya duk follow kisah tentang deklarasi rakyat... yang bila keluar kat TV, tiba-tiba di spin jadi "deklarasi Mahathir - Kit Siang".


Itulah hal politik ni, kadang-kadang saya pun pening. Kalau tak ambik tau, nanti susah pulak nak buat pemilihan, mana satu yang perlu saya undi bila tiba pilihan raya nanti. Bila ambik tahu, jadi pening pulak ha ha 


Inilah realitinya bila jadi orang tanpa parti ni. Saya tak menyebelahi mana-mana blok secara total. Mana yang baik saya sokong, mana yang korup, kita tendang dia keluar dan patut digantikan dengan pemimpin lain yang lebih serius dan ikhlas memimpin. 


Sebenarnya saya sedih dengan situasi politik tanah air. 


Sedih sampai terganggu jugak kerja-kerja saya yang lain tu. Kenapa sampai jadi macam ni sekali. 


Dan yang saya betul-betul nak tau, sampai bila semua ni akan berterusan? Saya harap kemelut politik ni dapat berakhir segera. Yang degil sangat tak nak letak jawatan tu, silalah turun cepat. Cukup-cukuplah menyusahkan hidup rakyat. 


Kita golongan yang berniaga, amat terasa impaknya dengan polisi-polisi kerajaan, seperti GST, misalnya. 


Macam mana kita nak buat duit, kalau pelanggan kita pun sengkek dan tak berduit? 
 

Nak buat duit melalui jobdirumah pun sebenarnya bukannya mudah. Ada banyak cabarannya. Kalau orang yang memang zero dalam bab-bab bekerja secara online ni, memang boleh blurr dan tak tau nak buat apa.


Itulah... kita tengok je la, sampai bila semua ni akan berterusan. 

    


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...